22 February 2009

Skitbäcken!

Ben

Benpress
75 kg x16
100 kg x12
125 kg x4! Sen högg det tyvärr till i vänster sida av gluteuz, så jag vågade tyvärr inte fortsätta med benpressen. Något måste göras iaf. Dags att boka in ngn tid hos nån...

Det blev rehabövningarnas övning istället:

Benspark
10 kg x10x10x10
20 kg x10
30 kg x8x8x7
20 kg x8
10 kg x12x12x12x12 (med utåtvinklade fötter)
15 kg x10x10x10 ( - || - )

Finnen
10x8x5 (tog riktigt bra!)

Utfallsgång...försökte men med vänsterbenet bak så högg det igen.

+ 10 min slaffs på crosstrainern

5 comments:

Anonymous said...

Oh gud, är det du på bilden i lilla presentationsrutan? Vilken snygg kropp!Ha en jättefin kväll!

Anonymous said...

Godmiddag! Hoppas att du får en fin måndag!

Anonymous said...

Iväg med sig, det är sjutton inte kul att träna när man hålls tillbaka av krämpor och elände!

Pia Wester said...

Jag hade/har överrörligt bäcken och probs med rygg, höft osv, men jag hittade världens bästa sjukgymnast (som jobbar med elitodrottare)som fick mig att jobba upp megastyrka och stabilitet i Transversus, gluteus medius osv osv. Går du till nån bra?

Hanni's said...

Helena: Japp det är lilla moi! =) Tack ska du ha.

Godkväll på dig! Tack, får önska dig en bra tisdag då. ;)

Caroline: Nee vet, jag borde verkligen ta tag i det där.

Pia: Ingen sjukgymnast men däremot en naprapat som har pysslat med elitstyrkelyft, så jag har stort förtroende för honom. Var dock längesedan jag var hos honom nu...lite mer än ett år sedan.