21 July 2008

Tvätta är ju alltid kul

Vi hade tvättid igår. Jag började lassa tvätten i maskinerna i väntan på att sambon skulle slänga lite skräp. När han kommer ner så har jag hängt i tvättstugenycklarna i min nyckelknippa. Han tar dem och går till torkrummet för att sätta igång fläkten där inne. Väl tillbaka säger jag att jag kan ta och ladda maskinerna klart så han kan gå upp, han svarar och jag fortsätter lägga i tvätten.

När jag är klar tar jag nycklarna och går. BAAAM! Dörren går igen och där står jag med nycklarna, ja mina egna nycklar... I den oerhörda glädjen över att tvätta glömde jag bort att lyssna på det sista sambon sa om nycklarna innan han gick upp.

Tydligen hade tvättnycklarna åkt ur min knippa och han hade sagt till mig, så att jag inte skulle missa det, att nycklarna nu låg var för sig - mina i den sedvanliga hänga-runt-halsen-bandet och de till tvätten i den röda brickhållaren...

Hjälpte det?

Två dyblöta maskiner - en full med sängkläder - behöver nu torkas... Men först ska nissen som ska låsa upp komma hit. Felanmälan är så klart gjord. Är jag förbannad på mig själv? Borde jag inte ha berättat detta? Äh. ^^

No comments: