20 July 2008

Kung Fu Panda

En mycket välgjord animerad film, men jag tyckte att i vissa partier att den var lite seg. Ett litet för stort hopp i Po's utveckling och sedan hade jag viljat veta lite mer vad som hände med Tai Lung. På imdb har den 8,00 i betyg men jag tror nog jag skulle sätta den kring 6,50-7,00. En weird grej var att jag inte hörde, under hela filmen, att det var Dustin Hoffman som gjorde rösten till Shifu. En hel hög kända skådisar som gjorde rösterna.

Nästa bio blir en film som jag har sett fram emot länge och den har redan röstats fram som den bästa filmen på imdb med 9,7 i omdöme. Ni kan även läsa vad DN har att tycka om filmen.


Can't wait!

Bild: Warner Bros.

2 comments:

Anonymous said...

Sv: Hemskt när folk i ens närhet lämnar en. Tyvärr är livet så men man är aldrig beredd på det även hur förberedd man är när någon har cancer t.ex. Min farmor gick bort året innan så blev en tung tid och förra året gick min sambos farmor bort också. Så här är tyvärr livet när man blir äldre, folk försvinner, dock för tidigt och i sjukdomar.

Jag umgås inte så mycket med min släkt från min fars sida så blir aldrig några hej då, inte ens några hej. Men näe kan inte säga jag kännt av ännu att det blivit svårare att säga hej då, men kanske kommer det också.

Lite roligt sammanträffande med våra fäders namn. Hoppas du får en underbar söndag nu.

Hanni's said...

p averin: Jo visst livet är så, men jag har svårt att acceptera det. På ett vis lurar man ju sig själv och kanske får ett hårdare fall men det är ju så klart svårt i vilket _fall_ som helst. Tack, hoppas du får en kanonfin helg i det sköna vädret. :)