10 July 2010

Slut på dieten: "4 kg på 4 veckor"

Ja vad ska man säga, förra veckan gick jag ju som jag skrev upp 0,5 kg istället för ned 1 kg och det har väl varit lite sisådär i ca 1,5 vecka totalt.

Imorn går jag upp klockan 04 för att sedan flyga till Italien. Detta innebär alltså att jag varken tänker eller har tid att ställa mig på vågen och skriva inlägg om hur det verkliga slutresultat blev. Så vi gör det idag istället.

Dagens vikt ligger på 63,3 kg och från starten låg jag på 66 kg, någon dag pendlade jag ner till 65,5 kg. Resultatet blir med andra ord ca 3 kg i viktnedgång. Jag är nöjd! Mycket nöjd, men jag är inte "mätt". Joggingskorna åker med ner till Italien - jag har trots allt ca 1,3 kg kvar att gå ner för att verkligen nå mitt mål. Sedan återstår det att se om jag är nöjd på 62 kg eller om jag kanske ska ligga runt 60 kg istället. Vi får se. ;)

I slutänden är jag dock tillfreds; jag kan ha på mig flera byxor nu än vad jag kunde tidigare. Det är kul att kunna använda mer av garderoben och jag mår mkt bättre när jag trivs i min kropp, det gör vi väl alla...

Lite siffror:

Bröst: -4 cm
Midja, som smalast över navel: -5 cm
Midja, som bredast under navel: -5 cm
Rumpa: -3 cm
Lår: -2 cm
Vader: +0,5 cm! (Promenader är bra.)

3 comments:

Anonymous said...

Bra jobbat. Semester är ett tveeggat svärd. Härligt att kunna klämma in en massa extra kvalitetsträning utvilad men lika härligt att chilla med rosé, grillat, god mat osv...

Ha det så skönt i Italien! Det finns bra skor där ;)

/bear

Petra said...

Bra jobbat! Tummen upp!!! Hoppas ni har haft en härlig vistelse utomlands och välkomna hem!

Hanni's said...

Bear: Thx. Visst är det. Balans åter balans...fast oftast tippar det över åt ena hållet för att sedan tippa över åt det andra...muhaha. Tack! Det var skönt. Blev ett par skor. =)

Petra: Tack tjejen! Det har vi och det var skönt att komma hem igen faktiskt. Få träna lite igen.