04 March 2009

All time high

Nu är det dags att köra igång en liten kort diet för mig. Under vintern så har jag haft ett väldigt stillasittande jobb, och har så fortfarande, på min praktik och en tre månader lång förkylningsperiod som har innehållit ganska mycket onödigt i matväg.

Jag kommer starta dieten idag och hålla på i åtta veckor.

Utgångsläget är följande:

  • 67,4 kg (har för mig att detta är det mesta jag har vägt, men ska dubbelkolla i mina anteckningar)
  • 77 cm i midja

Målet kommer vara:

  • 60-61 kg
  • 69-70 cm i midja

Jag återkommer till kost och metod, eftersom det tar lite längre tid att beskriva.

2 comments:

Anonymous said...

Nu är vi lika tjocka du och jag. Men starka är vi iaf! =) Jag har lagt ned det där med diet. Formen får komma när den kommer. Tror jag gör bäst i att inte gå ned för mycket för då går jag bara upp det dubbla sen, men några kg vill jag ha bort såklart. Jag längtar efter att ut och gå och springa, men inte i snön!

Hanni's said...

Camilla: Ja jag får ju ta dig på ditt ord, eftersom jag inte vet. ;) Styrka är bra, så man inte bryter lårbenshalsen alltför snabbt på äldre da'r. Ja, det ska bli skönt med vår!