20 October 2008

Quinoa är mitt himmelrike...

Man kan tycka vad man vill om Roberto men han har fler än en poäng:

- Alla GI-profeter kan högaktningsfullt dra åt helvete, de har fuckat upp svenskarnas uppfattning om mat! Livet blir värdelöst om man inte får äta pasta. Och för övrigt är hjärnan en av kroppens största konsumenter av kolhydrater, så man blir smal men dum i huvudet. Helvetet - och då ska man komma ihåg att mitt katolska helvete är mycket värre än ert - är en plats där man får leva i tusen år bara på quinoa!

Läs hela artikeln här.

6 comments:

Anonymous said...

Hm - jag älskar quinoa men känner mig inte särskilt dum i huvudet :-O Det var hårda ord från Paolo =)

mariia said...

Ja visst är det härligt att kunna drömma och aldrig nöja sig.
Hoppas din helg va bra!

mariia

Pia Wester said...

Paolo säger vadsomhelst för att sälja sin kokbok tydligen....:-)

Miss Agda said...

Jag håller med Paulo, iallafall delvis. Hjärnan behöver verkligen kolhydrater och det är läskigt att så må´nga inte har koll på det...
Annars tycker jag Paulo är väldigt extrem i allt han förespråkar. (15min träning om dagen kan funka en stressig period,men kör man ingen aerobisk träning alls så lär hjärtat inte må så toppenbra osv)

KATE said...

Fast fasiken.. Lite rätt har han ju. Pasta for the people!!! (om även med måtta, såklart :) )

Hanni's said...

petra: Hårda ord men viss sanning, men det gäller att ta det med en nypa salt. ;)

mariia: Det är underbart. Tack den var så skön. Hoppas du haft en bra också. ;)

pia: Ja han har ju ingen koll alls. =P

miss agda: Paulo är extrem. Det är det som gör han så rolig. =)

kate: Precis! Variation förnöjer och det säger ju säg själv att något som äts lr görs i överdrivna mängder aldrig kan vara bra.