28 October 2008

Down to the gym

I en extremt svag sekund tänkte jag skippa gymet idag men lyckligtvis övertalade jag mig själv med ett pass axlar och bröst:

Sitt. hantelpress
10 kg x10x10x10x10

Drag till hakan
20 kg x10x10
22,5 kg x10x10x10x8

Bänk
4 set uppvärmning...eftersom jag inte kört bröst på aplänge, så blev det även fortsatt lugnt.
40 kg 3 set

Stående hantellyft (LR)
5 kg x10x10x10x10
7 kg x8

Superset: RR + FR
4 kg 4 set

+ 20 min Crosstrainer (bra intensitet idag - kom nästan upp till 500 kcal / h.)

3 comments:

Anonymous said...

Bra jobbat! Känns alltid bättre när man ändå klarar av det där passet som man var så sugen på att skippa =)

Pia Wester said...

Jag ska köra rygg och axlar idag, stööön! Är så trött, det blir till att låta träningskompisen lyfta mer än passa :-)

Hanni's said...

petra: Det är en speciell känsla av tillfredställelse, likväl undrar man efter varje sånt pass vad det var som var så jobbigt innan man kom iväg. ;)

pia: Hehe, men oftast blir man ju piggare efteråt. Rygg och axlar...riktigt kul pass mao!