30 September 2008

Sitter och läser på dn.se och hittade precis en länk till ett test: Lider du av barnfobi?

Mitt resultat:

Någon stor barnvän är du inte, men barnfobi lider du inte av. Du kan föra dig i dagismiljöer utan panikattacker och du kan umgås relativt avslappnat med barn. Men det är skönt när de går hem.


Jag tänker att är man hyffsat "normal" och inte överdrivet barnkär, så känner de flesta så här, speciellt om det inte är sina egna ungar...men vad vet jag. Fast det där med panikattacker var lite att ta i tycker jag ändå - har aldrig fått någon. =) Mina svar blev i mittfåran och ett som var lite mindre pro av tio svar.

3 comments:

Anonymous said...

Haha, kul test, jag tror inte jag är någon superbarnfantast heller - men av någon anledning brukar de gilla mig =)

Anonymous said...

Hej du. Jag fick samma svar. Tilläggas bör att jag har två barn själv ;-)
Hur är det man säger? "Egna barn och andras ungar" ...så rätt, så rätt...

Hanni's said...

petra: Ja jag känner lite samma, nästa att jag blir förvånad över det.

pernilla: Hehe, ja det ligger nog en hel del i det där. Samtidigt har jag då svårt att förstå då, de som är så, enligt mig, överdrivet förtjusta i barn överlag, även "andras ungar". När folk ropar och viftar helvilt bara för att det kommer in en unge på jobbet...Thank God for diversity. =P