05 July 2008

Vad driver mig?

En kort historia:

Jag tävlade i AF på Decembercupen 2006 och det följande året drabbades jag av ryggproblem, så hela 2007 var mindre bra i form av utveckling. Nu i mitten av 2008 står jag - snarare sitter och skriver - här och vet inte hur jag ska bete mig. Varje ansträngning till den så omtalade "välbefinnande-dieten" har bara lett till att jag slackat till mig och det hela har börjat om ngn månad senare med ytterligare ansträngningar för att ta bort ynka 4-5 kg. Vad fan är det frågan om?! 4-5 kg tar jag bort i sömnen.

Denna berg-o-dalbana har lett till, som med vilken jojo-bantning som helst, att jag istället lagt på mig mer och mer, speciellt kring midjan.

Detta får mig att försöka gå tillbaka i tiden, närmare bestämt 2003 och försöka hitta vad som drev mig då. Vad som gjorde att jag målmedvetet gick och tränade, åt riktig mat med mycket protein och höll koll på att jag fick i mig rätt saker i rätt mängd.

Jag är inte framme än.

Ett steg på vägen, bokstavligt, är att införskaffa ett par nya löparskor. Kanske med Nike+ som fungerar till min oanvända splitter nya iPod nano. Tack för infon Mr D. ;)




Bild: uo-online.at

5 comments:

mariia said...

Åh... jag har sånna... rosa som passar till min ipod. Jag älskar dom, köp köp köp säger jag bara!!

mariia

Hanni's said...

mariia: I veckan blir det en skoshoppingrunda, det kan du skriva opp! =)

mariia said...

De är verkligen värde vartenda öre! Har haft dom i över ett år och det funkar fortfarande lika bra med ipoden...I Love!

mariia

www.josefinbrander.se said...

Jag vill se dig i baddräkt på FF!!

Hanni's said...

mariia: Grymt. Ja här behövs det göras ngt så inköpet är bara en tidsfråga. =)

jossan: Oooh tack tjejn! Just nu känner jag mig som en fettoboll, därför kommer jag köra igång en liten men stenhård diet nu från och med imorgon. Tack för att du tror på mig. :)