06 February 2009

Morgonkvist och nattugglor

Det är lustigt hur fort man återfaller i gamla vanor, som igår. Jag kom i säng först efter 23 och då borde jag ha sovit redan vid 22 eftersom jag går upp så tidigt. Till saken hör att jag var ensam hemma och "kunde göra vad jag ville". Hur infantilt är inte det, när jag vet att jag behöver sömnen?

En annan företeelse som ständigt återkommer, är så fort huvudet landar på kudden. Då börjar en frenetisk aktivitet i hjärnan, som jag inte har bett om, i alla fall inte den tiden på dygnet. Ofta är det lättsamma saker man analyserar och man kommer på de mest fantastiska formuleringar och upplägg, antingen för en diskussion man kunde fört på annat sätt, hur man tänkt agera i en viss situation eller varför inte för ett blogginlägg. Och när man vaknar, är allt som bortblåst. Inte ens en tillstymmelse av de där otroligt finuerliga formuleringarna är kvar i minnet.

Är det nu man ska önska sig ett kompatibelt USB-minne som kan anslutas till hjärnan vid sängläge?

No comments: