08 October 2008

Gårdagens inköp

På väg hem här om dagen skulle jag hämta upp sambons cykel, som stått låst nere på stan. När jag kommer fram märker jag att kedjan har hoppat och jag har gått omkring i högklackat i nästan 2 timmar - vill verkligen inte gå ett steg till. Försöker få på kedjan men inser snart att jag kommer sabba mina skinnhandskar och säkerligen skita ner (för er som inte är ifrån Västra Götaland betyder det att smutsa ner) min svarta trench. Så jag börjar gå istället.

10 minuters promenad senare värker fötterna så förbannat att jag bestämmer mig för att få på kedjan - jag tänker inte röra mig ur fläcken förrän jag kan cykla därifrån. Sagt och gjort. Tog bara någon minut när jag väl bestämt mig för att förstöra handskarna. Väl hemma försöker jag få handskarna rena men det går sådär...stort behov av ett par nya.

Igår hittade jag två par som var helt ok, kunde inte bestämma mig vilka jag skulle ta så jag köpte båda. Fast jag tror de ljusbruna åker tillbaka. Blev även ett par sjalar fr H&M - den ljusrosa är jag riktigt nöjd med.


2 comments:

Anonymous said...

Håller med, den rosa (men även den andra) sjalen är superfin!

Hanni's said...

petra: Thx! =)